Projenin genel amacı, Avrupa'da doğmuş Türk vatandaşı öğretmenlerin deneyimleri ile kuramsal bilgiyi bir araya getirerek geleceğin öğretmenlerinin Avrupa Birliği (AB) değerleri, bakış açıları ve eğitim proje destekleri konusunda bilgilendirmek ve farkındalık kazandırmaktır. Temel ihtiyaç birçok çalışmada bildirilen AB eğitim programları hakkındaki bilgi eksikliğidir. Bu ihtiyaç hem lisans düzeyi hem de hizmet içi eğitim çalışmaları için geçerlidir. Lisans düzeyindeki bu seçmeli ders, bilgi ve yeterliliği artırmanın yanı sıra potansiyel olumsuz tutumların değiştirilmesi yönünde de önemli bir adım atacaktır.
Modülü tamamladıktan sonra öğretmen adayları şunları yapabilir:
AB kültürü, değerleri ve eğitim perspektifleri hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirebilir,
AB eğitim programı desteklerine ilişkin bilgi ve yeterlilik kazanabilir ve bu programlara karşı olumlu bir tutuma sahip olabilir.
Erasmus+ programlarındaki farklı destekler, Batı Avrupa Birliği ülkelerinde doğmuş ve kesin olarak geri dönen öğretmenlerle etkileşim yoluyla teori ve deneyimi bütünleştirmektedir. Projenin temel yaklaşımı aktif öğrenme/öğretme yöntemlerine dayalı deneyimsel öğrenme oluşturmaktır. Öğretim kadrosunun ve koordinatörün proje ve AB projelerindeki deneyimi ve çalışmaları, proje uygulamasının yüksek kalitesinin güvencesi olarak görülmektedir. Derslere farklı uzmanların katılımı, farklı bakış açıları, bilgi ve öğretim stilleri sağlayacak çalıştay ve konferansların planlanması yüksek kaliteye katkıda bulunan diğer faktörlerdir.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.